Franchise Danışmanlığının Önemi

09 Ağustos 2024

Franchise Danışmanlığının Önemi

Sözleşmeye dayalı, direkt bütünleşmiş pazarlama sistemine Franchise denmektedir. Bu hizmetin içerisine pazarlama stratejisinin belirlenmesi de girmektedir. Bir markayı alan şirket, belirli bir süre ve şartlar dahilinde ilgili markayı işletir. Franchise sistemi bu amaçla ülkemizde faaliyet göstermektedir. Türkiye'de de birçok yabancı marka bu teknikle faaliyet göstermektedir. Buradan anlayacağımız gibi Franchise aslında iki taraflı bir iş ilişkisidir.

 
Franchise Danışmanlık Nedir?


Danışmanlık almak sadece Franchise işinde değil sektörlerin tüm alanlarında geçerli ve olması gereken bir etkinliktir. Franchise almak ya da vermek isteyenlere yapılan danışmanlık çeşidine franchise danışmanlığı denir. Bu danışmanlıkta hedef işe doğru alt yapıyla başlamak ve gelecekteki problemleri en aza indirmektir. Unutmayın ki iyi bir danışmanlık size kesinlikle kazandıracaktır. 
 
Franchise almak ya da vermek demek ilgili markanın isim hakkını vermek veya almak demektir. Bir marka alındığında usulüne en uygun şekilde işletmeniz gerekecektir. İşte bu danışmanlığa tam da burada ihtiyacınız olacaktır. Doğru marka seçimi veya doğru yatırımcı seçimi markanın geleceğini etkileyen en önemli konulardan biridir.


 
Franchise Veren Markalar İçin Franchise Danışmanlığının Önemi

Franchise alanında Türkiye'nin en büyük danışmanlık şirketi olan The Franchise Company markaların isim hakkı vermek sürecinde şirketlere destek olmaktadır. 
 
Burada bilinmesi gereken ilgili markanın gerçekten hangi hizmetlere ihtiyacı olduğunu bilmektedir. Danışmanlık şirketimiz bu süreci adımlarla ve uzmanlarla yürütmektedir. İşletmenin karlılık analizinin hesaplanması, işletme analiziyle doğru orantılı olacak şekilde Franchise bedeli ve yatırım bedelinin belirlenmesi, gelir planlanması, pazarda konum, bölge planlama, bölge seçim kriteri gibi daha pek çok adım franchise danışmanlık altında yürütülen hizmetlerdir. 


 
Franchise Danışmanlığının Avantajları 

Hazırlık, değerleme, tanıtım ve müzakere franchise pazarlama adımlarıdır. Bu adımlar başarılı bir ekip tarafından gerçekleştirildiğinde şirket için gerekli marka büyütme tamamlanmış olacaktır. Markalara franchise planlama zorunluluğu getiren yeni dönemde rekabetin artması ve seçeneklerin çoğalmasıdır. Markaya yatırım yapan bilinçli girişimci karlı ve sürdürülebilirlik olmasının dışında farklı etkinlikler de aramaktadır. 
 
Burada markanın hedef girişim profilinin oluşturulması çok önemlidir. Kısaca markayla ilgili mesaj hedef kitleye doğru iletilmelidir. Markanın büyümesi ve markanın geniş alanlara yayılması tamamıyla bu danışmanlığın uygulanmasına bağlıdır. Bu sayede marka sahibi de karlı olacaktır. Pazarlama stratejisi doğru adımlarla atılmış olacaktır. 
 
 https://franchisecompany.com.tr/ sitesinden bu hizmetle ilgili detaylı bilgileri alabilirsiniz.