Franchise Pazarlamasının Önemi

01 Haziran 2021

Franchise Pazarlamasının Önemi

Franchise sisteminin pek çok avantajı olduğunu hepimiz biliyoruz. Yeni dönemde rekabetin artması ve seçeneklerin çoğalması markalara franchise planlaması yapması zorunluluğunu getiriyor. Bilinçli girişimci artık markaya yatırım yaparken karlı ve sürdürülebilir olmasının dışında pazarda farklı ve talep edilir konseptler arıyor. Hatta yurt dışında franchise nasıl alınır konusunda eğitimler ve seminerler düzenlenmekte ve iş kurmak isteyen kişiler profesyonel destek almaktadır. Franchise pazarlama stratejisini oluştururken öncelikle markanın hedef girişimci profilini oluşturabilmesi çok önemli. Mesajın doğru iletilmesi, doğru girişimci profili ile franchise müzakerelerinin yapılmasını sağlıyor. Diğer türlü markaya zaman maliyeti, gereksiz iş yükü ve motivasyonsuzluk sağlıyor. Kurumsal uluslararası markalar geniş ekipleri ve pazarlama departmanları veya danışmanlık şirketleri ile bu işi yönetirken, kobi markalar biraz daha deneme yanılma yöntemi ile yapabiliyor.  Özellikle büyüme ivmesinde olan markalara bu konuda profesyonel danışmanlık almalarını öneriyoruz. Franchise pazarlaması ve satış yönetimi, markanın büyümesi aşamasında en önem vermesi gereken konudur. Franchise dokümanlarının –franchise satış kitinin doğru mesaj ile hazırlanması, müzakelerin- satışın profesyonelce yönetilmesi verimli sonuçlar doğuracaktır.

Franchise pazarlama adımlarını şöyle sıralayabiliriz:

  •  Hazırlık
  • Değerleme
  • Tanıtım
  • Müzakere

Ve bir marka için en önemlisi franchise satışında CRM yönetimidir. Franchise satış müzakerelerinde  en büyük sorunlardan birisi de takip yönetimidir. Bilinçli girişimci aynı veya farklı sektörde 5-15 arası marka ile görüşmekte, şartlara ve sonuçlara göre değerlendirmektedir. Aradan sıyrılabilmek ve girişimci tarafında onay alabilmek ancak franchise pazarlaması ve doğru satış yönetimi ve takibi ile olmaktadır.

Etiketler : Franchise

Sonraki

Kosgeb Destekleri
10 May 2021

Kosgeb Destekleri