Coronavirüs’ün Ticarete Etkileri
Coronavirüs bütün kesimlerin üzerinde olumsuz etki yaratırken, e-ticaret ortamını da es geçmedi. Sokağa çıkmanın emniyetli olmaması, yasaklar ve karantina, fiziksel temaslardan olabildiğince uzaklaşma gibi nedenlerden dolayı ticaret durma noktasına kadar ulaştı. Fiziki mağazalar bu durumdan ciddi olarak etkilense bile insan gereksinimlerinin sürdürülebilir olması göz ardı edilemeyecek bir gerçektir. Şartlar her ne olursa olsun, kişiler ihtiyaçlarını farklı ölçeklerde sürdürmektedir.
Coronavirüs ile E-ticarete olan İlgi Artmış Durumda
İnsanlar söz konusu olduğu vakit, her daim kendileri adına çözüm yolu sağlayabilmiştir. Yaşadığımız coronavirüs salgınından dolayı insanlar ihtiyaçlarını gidermek için oldukça hızlı ve pratik bir yol olarak “e-ticaret” denilen yöntemi tercih etmeye başlamıştır. E-ticaret, kargo kabulü haricinde fiziksel etkileşimin olmadığı bir ticaret yöntemidir.
Aynı zamanda ürüne doğrudan erişmek sadece sağlık bakımından değil, enerji tasarrufu, pratiklik ve zamana benzer sebeplerden dolayı son derece önem teşkil eder.Birçok kişi adına e-ticaret hali hazırda olmazsa olmaz bir ögeydi. Fakat bu salgın ile piyasalardaki var olan tüm kurallar en baştan yazılmıştır. Coronavirüs ile en muhafazakâr şahısların dahi ticarete bakış açısı ile ilgili aklındaki soru işaretleri giderildi. Bundan dolayı bütün işletmeler e-ticaret dünyasına giriş yapıyor. Coronavirüs ile geçmişten günümüze yapılan ticaretlerin fiziksel ortam içerisinden sanal ortama geçme süreci oldukça hız kazanmıştır.
Dijital Pazarlama Dünyası Kızgın Bir Hâl Alıyor
E-ticaret dünyasının da kendine göre bazı gelenekleri ve olmazsa olmazları vardır. Bunların birçoğu ticaret âleminde daha önceden aşina olduğumuz konulardır. Aradaki tek fark, e-ticaret âleminde bu araçlar büsbütün dijitale dönüşmüş hâldedir. Pazarlama bu konu ile ilgili güzel bir örnektir. Pazarlama, e-ticaret ve klasik ticaret dünyasında felsefe üzerine yoğunlaşır. Fakat e-ticaret âleminde oyunun kuralları daha farklı olmak ile birlikte dijitaldir. Klasik pazarlama metotları ise burada yerini daha komplike ve daha çok metrik ve ögelerden oluşan kanallara, araçlara ve metotlara bırakır. Bu alanda ileri uzmanlık gerektiren konular vardır.Bundan dolayı kat edilmesi gereken yok oldukça uzundur.
Coronavirüs, meydana getirdiği salgın ile ticaret bir dönüşüm yaşamıştır. Artık dijital pazarlama alanında var olma mücadelesi için rekabet eden oyuncular bulunmaktadır. Bu rekabet ise doğal olarak Google ve sosyal medya gibi bütün dijital platformlar üzerindeki rekabeti oldukça kızıştıracaktır.