10 Mart 2022
Franchise Company ; Sistemli Büyümenin Anahtarı
Bir markanın franchise sistemine dahil olması neden önemlidir?
Franchise Company | Franchising, markasını ve işini büyütmek isteyen firmalar için Türkiye’de ve dünyada en fazla tercih edilen modellerden biri, çünkü bu sistemde şubeleşme ve pazara yayılma maliyeti daha düşük, yayılma süresi daha hızlı, büyüyen yapı için insan kaynağı ihtiyacı daha düşük ve ayrıca bu sistem gündelik operasyonel yönetimin şubede olduğu, daha fazla müşteri memnuniyeti sağlanabilen ve her iki taraf için de karlı bir iş ortaklığı sunuyor.
Bu noktada akla ilk gelen soru her iş Franchise olabilir mi? Franchising sisteminde başarının olmazsa olmaz kurallarının başında, franchise’a konu olan işin ‘denenmiş, test edilmiş, başarısını kanıtlamış’ olması geliyor.
İkinci nokta ise tekrar edilebilirlik, yani bu iş, aynı şekilde, özünü değiştirmeden, niteliğini kaybetmeden, farklı şartlar altında ve ortamlarda (sosyo-ekonomik, coğrafi, iklimsel, idari, kültürel) tekrar edebilir mi, aynı başarıya ulaşabilir mi?
Diğer bir konu ‘yönetilebilirlik’. Büyümeyi nasıl yöneteceğini bilmek, olası riskleri önceden tahmin etmek, önlem almak, büyümeye destek verebilmek, markanın büyüme yolculuğunu başlatmadan önce karar vermesi gereken bir husus. Önce kararlılık, doğru bir planlama, sonrasında istikrarlı ve tutarlı bir yönetim yaklaşımı gerektirir.
The Franchise Company, müşterilerine hangi konularda hizmet sunar?
The Franchise Company İngiltere Merkezli bir Franchise Yönetim Danışmanlığı şirketi. 30 yıldır İngiltere’de ve denizaşırı ülkelerde kendi konusunda ciddi tecrübeleri olan bir şirket. Biz 2014 yılında Türkiye Master Franchise haklarını aldık. İki Kadın Girişimci ortağız. Global bir yapının parçası olmamız vesilesiyle sadece Türkiye değil, yurtdışında da yürüttüğümüz projeler bulunuyor.
Franchise sistem alt yapısını kuruyor ve markanın Franchise değerlemesini yapıyoruz. Sonrasında Franchise satış ve pazarlama süreçlerini yönetiyoruz.
Yurt içi tüm Türkiye Geneli, Yurt dışında ise Avrupa ve Orta Doğu ağırlıklı çalışıyoruz. Uluslararası bir markanın Türkiye Temsilcisi olduğumuz için Dünya’da birçok pazarda yetkinliğimiz bulunmakta. Markamızın özellikle olmak istediği bir pazar olursa, pazar analiz ve rekabet analizini mutlaka yapıyor oluyoruz. Bu analizler masa başı çalışma veya saha çalışması olarak ikiye ayrılıyor. Markanın ilk yurt dışına açılma sürecinde öncelikle kolay ve uygun pazardan ilerlemesini öneriyoruz. Pazar Analizi sonrası seçtiğimiz bölgelerde pazarlama çalışmalarına başlıyoruz. Etkin data yönetimimiz ile talep yaratabilmek adına pazarlama çalışmalarını yapıyoruz. Franchise Company ERP programımız ile başvuru kalitesini ölçebiliyoruz.
Türk markalarının dışında, Türkiye pazarına girmek isteyen yabancı firmalar ya da kendi ülkesinde büyümek isteyen yabancı markaların da franchise olma süreçlerine destek sağlıyoruz.
Müşterilerinize Franchise Modeli hazırlarken, firmaların hangi özelliklerini göz önünde bulundurarak sistemde etkinliğini sağlıyorsunuz?
Bizler The Franchise Company Türkiye olarak öncelikle markalarımızın kararlarını netleştirmelerine yardımcı olmak adına, süreç hakkında markalarımızı bilgilendiriyor ve yönlendiriyoruz. Markanın hitap edeceği sektör, hedef kitlesi önem arz ediyor. İngiltere’de eğitimlerde aldığımız bir yöntem bilimi bulunmakla birlikte pazarlama ve satış konularında kendimizi sürekli geliştirerek çalışıyoruz. Bu çalışma mali ve idari analizler, büyüme senaryolarının oluşturulması ve gerekli teknik altyapı hazırlıklarının tamamlanması şeklinde ilerliyor. Ardından markalarımızla birlikte büyüme sürecini planlıyoruz. Markanın pazarlama stratejilerinin belirlenmesi sonrası Franchise satışı konusunda birlikte hareket ediyoruz. Yurt dışı Franchise çalışmalarında markanın operasyonunun kurgulanması, rekabet analizi, Ülkeye göre Master Franchise fiyatlama politikalarının belirlenmesi hizmet kapsamımızdadır. Aynı yöntemlerin farklı firmalar için kullanılabilmesi mümkün olmakla birlikte, her firmanın franchise yol haritası firmaya özel olarak hazırlanmalıdır
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Türkiye’de franchise sektörü, dinamikleri yüksek bir sektör ve hızla büyümeye devam ediyor.
Kendi işini kurma isteği olan Z kuşağının franchise sektörünü de yükselişe geçireceğini gözlemliyoruz.