04 Nisan 2022
Franchise Danışmanlığı
Franchise sistemine girmek isteyen markalar için Franchise nasıl verilir? Girişimciler için Franchise nasıl alınır? Franchise Danışmanlık nasıl işler ? Konusunda konunun uzmanları bugüne kadar binlerce makale yayınladı. Ve konunun öğrenilmesi ve bilinç yaratılması açısından çok da faydalı yazılar oldu…
Markaların franchise verme sürecinde destek olan profesyonel franchise danışmanlık şirketi olarak önemli 11 adımı sizlerle paylaşmak istiyoruz. Burada markanın gerçekten alması gereken hizmetler nelerdir biraz bunlardan söz edelim…
11 Adım’da Franchise Nasıl Verilir?
İşletmenin karlılık analizi hesaplama
Franchise bedeli ve yatırım bedeli belirleme (işletme analizi ile doğru orantılı)
Franchisor ve Franchisee için 5 yıllık gelir planlama
Pazar / Rekabet analizi kapsamında konumlandırma
Bölge seçim kriterleri oluşturma ve bölge planlama
Şube standartlarının belirlenmesi
Eğitim ve Denetim planlama
Operasyonel el kitabı hazırlanması
Franchise sunum dosyası- broşür hazırlanması
Franchise sözleşmesi hazırlanması
Franchise profili belirleme, pazarlama stratejilerinin belirlenmesi
Öncelikle franchise bedeli belirlemeden bahsedelim biraz. Evet, franchise (isim hakkı) belirlemenin bir tekniği bir hesaplaması var… Sisteme geçiş yapmak isteyen markaların genellikle kriter aldığı nokta rakiplerin üzerinden bir franchise bedeli belirlemek oluyor…. Oysa ki 5 yıllık gelir projeksiyonu, şube sayısı, yatırım geri dönüş süresi, büyüme hızı, franchise bedeli ve royalt bedellerini belirlemek için gerekli parametrelerdir. Bununla birlikte markanın hedeflediği girişimci profili de önem arz etmektedir.
Keza markanın Anayasası olarak adlandırdığımız Operasyonel El kitabı… Konunun uzmanı Hukukçular ile hazırlanmış franchise sözleşmesi… Eğitim ve Denetim planlaması … Olmazsa olmazlar arasında …
Franchise pazarlama stratejileri; Franchise ile büyümeyi hedefleyen bir markanın alt yapısını tamamladıktan sonra ortaya koyması gereken, doğru pazarlama stratejisi ile büyümektir. Markanın gücünü, karlı model olduğunu anlatmanın önemli olduğu kadar, farklı olduğunu anlatmak; girişimcinin kafasındaki neden bu markadan franchise almalıyım? sorusunu yanıtlamak gerekmektedir.
3000’den fazla franchise veren markası bulunan Türkiye Franchise pazarında, markalar; farklı, karlı, şeffaf, iyi yönetilen işletmeler olmalıdır. Bilinçli girişimcinin kafasındaki tüm soruları açıklıkla cevaplayacak ve müzakereleri doğru yönetecek marka büyüme yolunda adımlarını hızlıca atmaya başlamış demektir.