Her Dönemin Kazandıran İş Modeli

17 Haziran 2022

Her Dönemin Kazandıran İş Modeli

Kafe Franchising konseptleri…

Kahve kültürü artık tüm dünyayı sardı ve neredeyse tüm Ülkelerde beklentilerinizi karşılayacak nitelikte kahveye kolayca ulaşmanız mümkün, ayrıca bu kahve dükkanları sosyal hayatın da bir parçası haline geldi.

Kahve tüketimi Türkiye’de her yıl artmaya devam ediyor ve geniş bir yaş grubundan tüketici yelpazesine sahip. Üstelik Kafelerde oturup çalışma imkânı da bulabilen tüketiciler günde birkaç bardak kahve tüketebiliyor. Cafeshop franchise’ları ürün çeşitliliğini talepler doğrultusunda genişletmeye de müsait yapılar, dolayısıyla müşterilerine atıştırmalıklar, servisi kolay yiyecek menüleri, tatlılar ve alternatif içecek seçenekleri sunabilen Kafeler ile daha sık karşılaşır olduk.

Menü basit olduğu sürece hem kurulumu hem de yönetmesi kolay olduğu için Cafeshop franchiseları yatırımcılar açısından da oldukça cazip, üstelik belirli bir lokasyonda başarıyı yakaladığınızda, iyi bir yönetici ekip ile yakın bir lokasyonda ikinci, üçüncü şubenizi açmanız mümkün zira kahve müşterileri çoğunlukla kendilerine en yakın Kafe’den hizmet almayı tercih ediyorlar.

Farklı metrekarelere uyarlanabilen konseptleri, görece düşük kurulum maliyetleri, istikrarlı tüketici talebi ve kişiye /şefe / ustaya bağlı olmayan iş modeli sayesinde Kafe franchise işletmelerinin önümüzdeki yıllarda da hızlı büyüme performansı göstermesini bekliyoruz. Son dönemde Türkiye'de artan paket servis uygulamaları ile tüketici artık satış noktasına gitmeden kahveye ulaşabiliyor…Yaygınlaşabilmek ve satış noktası ağını kurabilmek de önemli hale geliyor…

Özellikle son dönemde Franchising veren Kafe konseptlerinin farklılaştığını izlemekteyiz. Kruvasan Kafeler, Çikolata Kafeler, Fırın Kafeler, Kitap Kafeler gibi kendi içinde tematikleşen bu konseptlere girişimcinin yoğun ilgisi bulunmakta… Tekstil, hazır -giyim markaları, büyük mağazacılık markaları, çocuk eğlence alanları, tasarım markaları ve benzeri birçok farklı sektörden firmalar, mağazalarının içinde kendi kafe konseptlerini oluşturuyor veya farklı markalardan Franchise alarak işini çeşitlendiriyor. Böylelikle tüketicinin daha fazla içeride kalması ve keyifli zaman geçirmesi amaçlanıyor.  İş birliklerine açık bir sektör olan Kafe Franchising konseptlerine yatırımcı ve girişimcinin ilgisinin artarak devam edeceğini gözlemliyoruz.