15 Ocak 2024

Uluslararası Yatırımcının Markası Realtor Global

Realtor Global’i bize biraz anlatır mısınız? 

Realtor Global 10 yıl önce faaliyetlerine başlamış, tüm operasyonel süreçlerini uluslararası bir perspektifle yöneten, bir Türk markasıdır. Uluslararası perspektiften kastım, Realtor Global’in müşterilerinin 40 farklı milliyetten olması dışında, şirketin finans, pazarlama, iş geliştirme, teknoloji vb tüm birimlerinin, Türkiye ve diğer ülkelere uygun olarak yapılandırılmış ve yönetiliyor olmasıdır. Bir örnek vermek gerekirse, pazarladığımız tüm gayrimenkuller en az 3 dilde ilana koyulur, kullandığımız tüm resmi dokümanlar, sözleşmeler en az 3 dilde hazırlanır ve hepsi her daim günceldir, bu sayede her ülkeden uluslararası gayrimenkul yatırımcısının arayışına cevap verebilir.

Uluslararası Gayrimenkul yatırımcısı kimdir? Ve Neden insanlar farklı ülkelerde yatırım yaparlar?

U.A.GM Yatırımcı bulunduğu ülke dışında (vatandaşı olduğu yada ikamet etmekte olduğu ülke dışında) GM fırsatlarını değerlendirmek İsteyen yatırımcıdır. 
Pek çok farklı nedeni olabilir ancak özetle;
Yatırımcı perspektifiyle, çeşitlilik sağlar, yumurtaları farklı sepete koymuş olur yatırımcı, farklı ülkeler, farklı ekonomiler riskin dağılmasını sağlar, özellikle hızlı gelişen büyümekte olan ülkeler ciddi değer artışı fırsatlarını barındırır, global yatırımcılar bu trendleri takip ederler.  Bu ihtiyaçla Gayrimenkul yatırımı yapan bir Rus yatırımcı için satınaldığı mülkün Valensiya’da, Manisada yada Abu Dhabi’de olması farketmez, fırsatın büyüklüğüne göre karar verir. Bu sayede tüm yatırımını kendi ülkesinde yapan bir yatırımcıyla kıyasla ekonomik yada siyasi koşullara karşı riskini dağıtmış olur.  Genellikle yatırımcılar ekonomik ve siyasi olarak kendi ülkelerinden daha az riskli ülkelerde yatırım yapmaya meyillidir. 
Kur riski’de uluslararası GM Yatırımını destekleyen bir unsurdur, GM yatırımı ile yatırımcı kendisini kur dalgalanmalarına karşı Hedge etmiş olur. 
Farklı ülkeler aynı zamanda farklı GM Yatırım modellerine de erişim sağlar, her bütçeye uygun paylaşımlı ticari alan yatırımları, öğrenci evleri, araziler, otel konseptinde yönetilen rezidanslar, turistik tesisler gibi pek çok örnek sıralamak mümkündür.
Vergi avantajları yine farklı ülkelerin uluslararası gayrimenkul yatırımcılarını çekmek için sundukları imkanlar arasındadır. 
Günümüzde sıkça duyduğumuz, oturma izni, çalışma izni, vatandaşlık, süresiz vize vb. ihtiyaçlar da GM yatırımcısını bu alana yönelten unsurlardandır. 

Tabi UAGM Yatırımı birtakım zorlukları da içerir, örneğin karmaşık yasal uygulamalar, kültürel farklılıklar, uzak mesafeden farklı bir ülkedeki mülkün yönetiminin getireceği muhtemel zorluklar gibi. 


Peki Realtor Global bu noktada müşterisine nasıl yardımcı olur? 

RG müşterisine terzi-işi bir danışmanlık hizmeti sunmaktadır. Yatırımcısının ihtiyacını doğru anlayarak A’dan Z’ye kapsayıcı bir hizmet sunar.  Hukuk, oturum izinleri, şirketleşme, banka ilişkileri gibi Satış öncesi hizmetlere ek olarak Satış sonrası hizmetler departmanı yatırımcısının yeni taşındığı ülkede belediye – okul – emniyet vb kamu kurumu ilişkilerinde destek sağlar, evine alacağı beyaz eşyadan mobilyaya her talebine destek olur / yada yatırımcının evinin kiralama sürecini tamamen tek elden yönetir. 

Nasıl bir organizasyon yapınız var? 

Realtor Global olarak bugün 4 ülkede 7 ofisimizle ağırlıklı Türkiye coğrafyasında 40’dan fazla ülkeden müşteri grubuna hizmet vermekteyiz.  Türkiye ofislerimize ek olarak şuan Rusya, Bosna ve Kıbrıs ofislerimiz faal durumda, yakın zamanda Birleşik Arap Emirlikleri,  İngiltere ve İspanya’da ofislerimizi büyütmeyi hedefliyoruz. 

Her bir şube kendi içerisinde departmanlar halinde çalışır, departmanlar arası koordinasyon Broker ve ofis müdürü tarafından sağlanır, her iki yönetici de bilfiil tüm operasyonun içerisindedir.  yani bir gayrimenkul danışmanı, portföyün içeriye girişinden satışına ve hatta satış sonrası sürecine kadar her konuda donanımlı olmak, işi yürütmek ve takip etmek zorunda değildir. Portföy departmanımız portföy akışını yönetir, reklam pazarlama departmanımız video içerikleri, yazılı içerikleri ve pazarlama materyallerini üretir, gayrimenkul danışmanı ekibimiz müşteri ilişkileri ve satışı yönetir, satış sonrası hizmetler departmanımız yatırımcılarımızın takip eden dönemdeki ihtiyaçlarına çözüm üretir, ayrıca teknoloji, hukuk ve muhasebe birimlerimiz tüm ekipleri destekler. 
Global vizyonumuz gereği uluslararası ofislerimizin işbirliği tercihe bağlı değil ve zorunlu. 

Realtor Global alışılagelmiş gayrimenkul aracılık şirketi yaklaşımından tamamen ayrı bir çalışma sistemine sahiptir, daha ziyade bir yatırım danışmanlık şirketi gibi çalışır, ana müşterisi mülk sahipleri olduğu kadar, gayrimenkul yatırımcılarıdır. Yatırımcı müşterilerine, ilk temastan itibaren, eksiksiz, profesyonel bir hizmet sunar, üstelik bu hizmet kişilerden bağımsız olarak, teknoloji ile de desteklenir. İhtiyaçları doğru anlar ve ihtiyaca cevap veren çözümler üretir. Dolayısıyla örneğin Türki Cumhuriyetlerden bir müşteri Türkiye – Dubai yada İspanya’da bir GM yatırımı yapmak isterse herhangi bir RG ofisine giderek bu ülkelerdeki portföylerle ilgili aynı profesyonel hizmeti alabilir, teknolojik altyapımız sayesinde yatırımcının yaptığı tüm görüşmeler, işlemler sistem üzerinden takip edilir. 

Teknoloji derken neyi kastediyorsunuz?

Kendimize özel geliştirdiğimiz CRM programımız ise, tüm iş akışını ve iletişimi sistem üzerinden yürütmemizi, departmanların birbiriyle koordinasyon sağlamasını, yöneticilerin çalışanların performansını izlemesini ve ölçmesini, ve gerekli raporlara erişimi sağlıyor. Pek çok işlem tamamen otomasyon ile yönetilebiliyor.  Hatta online satış bile gerçekleştirebiliyoruz. 

Peki Franchise ofisleriniz bu organizasyona nasıl dahil oluyorlar? 

Realtor Global sektörde 10 yıllık bir tecrübe ile faaliyetlerine devam eden bir Gayrimenkul Danışmanlık şirketi. Yani sektördeki pek çok markadan farklı olarak franchise verme gayesi ile oluşturulmuş bir organizasyon değil, halihazırda biriktirdiğini tecrübelerini, Uluslararası Gayrimenkul Danışmanlığı, Proje satışı, Kiralama yönetimi gibi uzmanlıklarını, teknolojik altyapısını, oluşturduğu ve büyüterek devam ettiği uluslararası pazarlama gücünü, Franchise şubeleri ile paylaşarak sistemini büyütmeyi hedefleyen bir şirket.  Franchise ofislerimiz kurduğumuz bu yapının bir parçası oluyorlar.  
Sözleşme ile birlikte Franchise iş ortaklarımızın RG standartlarında ofislerini kurmalarına, teknoloji entegrasyonlarına, ekiplerini kurmalarına, portföy geliştirmelerine ve pazarlamalarına destek veriyoruz. 
2023 yılında kurduğumuz RG Akademi ile her departmandan personelin Türk ve yabancı eğitmenlerden kendi uzmanlaşacakları alanlarda eğitimler almalarını sağlıyoruz.  Devam eden bir operasyona dahil oldukları için franchise ofislerimiz 0’dan başlamak zorunda kalmıyor. 

Son olarak hedeflerinizi sizden dinleyebilir miyiz? 

Hedefimiz Türkiye’de ve Uluslararası Gayrimenkul Yatırımının hareketli olduğu ülke ve şehirlerde franchise ofislerimizi sistemimize dahil ederek, Profesyonel, güvenilir ve sürekli gelişen, bilgiye ve uzmanlığa dayalı, teknoloji ile desteklenen hizmet standartlarımız ile bu alanda dünyada söz sahibi olabilen bir Türk şirketi olmak.